Shout it out loud!

Kvinnor är sämre människor. Det är min fasta övertygelse att vi lever i ett samhälle där man faktiskt tycker att kvinnor är sämre människor än män. Det är bara ett krasst konstaterande. Femininst är jag absolut inte. Sorry, Linda Skugge!

Det senaste medieutspelet är ett bevis för detta. Kvinnor kan inte vara objektiva. Pojkar får lägre betyg än flickor och detta skulle bero på att kvinnor har lättare att förstå flickor, eftersom de är av samma kön. Jag kommer att lägga ut texten kring detta vid tillfälle. Den kvinna som har gjort denna undersökning tycks sakna alla insikter i ämnet, Slutsaterna är komiska, rent ut sagt. Jag kan ange 1000 helt normala och godtagbara skäl till att pojkar får lägre betyg än flickor. Det gäller naturligtvis bara i mitt ämne, svenska, men jag tror att det är ganska representativt.

I'll be back. Hasta la vista, baby!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0