Outsiders!

Varför ser man på detta program? Jo, för att ens barn gör det och jag tillhör inte den kategori föräldrar som förbjuder sina tonåringar att se på vissa program. Skulle det ens lyckas om man försökte?

Idag handlar det om en man som tycker att livet levs bäst tillsammans med en silikondocka! Hon väger 45 kilo och liknar en riktig kvinna på alla sätt. Han har ett namn på henne och han tycker att hon har specifika egenskaper. Det märks att han verkligen älskar henne. Det känns inte helt OK.

Jag kommer att tänka på The Stepford Wives. Det lustiga med den filmen är att den inte har avsedd verkan. Man förväntar sig att karlarna ska inse hur hemskt det är att vara gift med en perfekt docka. Den saknar ju känslor och spontanitet osv. Det märkliga är att jag börjar tänka tvärtom. Att män nog skulle tycka det var ganska skönt med kvinnor som ställde upp på vad som helst utan att klaga och skötte markservicen, och framför allt inte pratade så mycket. Rent krasst tror jag nog att en och annan man i alla fall har tänkt tanken efter att ha sett filmen. Kvinnor är komplicerade. Det kan man inte sticka under stol med. Och det är svårt för en man att hålla på och tolka kvinnors vilja och önskningar hela tiden. Med en docka slipper man det problemet. Därför kändes det lite olustigt med detta inslag. Men, det är sant, han verkar ju inte riktigt riktig denna karl. Jag får inte glömma det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0