Nu ska jag ägna mig åt en av mina favoritsysselsättningar - storhandling!

Det är något tillfredsställande över att fylla sina förråd med mat. Troligen är det en djupt rotad kvinnlig instinkt (tradition?) som gör sig gällande. Säg den man som gillar att storhandla! Alla kvinnor gör det väl inte heller, men ganska många och definitivt fler än män i alla fall.

Alltså, en härlig runda i storköpet med extra stor vagn, blir en suveränt avkopplande lördagskväll. Det är dessutom lite folk i affärerna så här dags på en lördag.

Sedan, när jag har kommit hem, blir det dags för förpacknings- och infrysningsfasen. Det bästa av allt, att långsamt se förråden fyllas. Samtidigt som man gör detta kan man ha ett glas vin vid sin sida och en bra film i bakgrunden som man kan ägna lite förströdd uppmärksamhet. Ett annat alternativ är en bra skiva i bakgrunden, men vad? Om jag känner mig riktigt pigg kan jag kanske köra lite ny olyssnad metal. Eller lite lugna Dylanlåtar kanske. Det blir ju definitivt lite lugnare. Leonard Cohen vore perfekt, men jag har ännu inte kommit till skott med att köpa någon ny skiva. Jag måste verkligen sätta mig in i nedladdningsfenomenet. Kanske hittar jag en billig skiva i affären! Eller en film. Vi får väl se!

Sen när allt är klart slår man sig ner och känner sig nöjd samt avnjuter slutet på den eventuella filmen. Bonus är att  man känner sig som en strävsam och duktig mor. Och det är man ju också. Tvivelsutan...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0