Kanske blir det Adonis som får priset..

... men jag har inte lyckats hitta någon dikt av honom på nätet. Men jag minns att jag har läst intervjuer med honom. Han skulle vara en perfekt pristagare. Han ser ut som den klassiska bilden av en poet, en halsduk över axeln, långt flygigt hår, en lite svårmodig  uppsyn. Dessutom ätr han arab och har hela den orientaliska kulturen i ryggen.  Kan det bli mer romantiskt och exotiskt? ? Allt detta, naturligtvis, utöver hans litterära kvalitéer, som jag inte vet något om.

Två timmar kvar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0