Jaha, då har vi en ny regering då...

...och det känns helt OK. Jan Björklund känns lite tråkig som skolminister. Tolgfors hade varit bättre. Björklund saknar all ödmjukhet och det passar inte när det gäller politik. I så fall ska man vara en sjuhelvetes alfahanne. Och det är han ju inte. Han ser bara så militäriskt korrekt ut att man får lust att be honom andas djupt. Men nu får han i alla fall ta och fixa till skolan. Det är allt jag begär. Om han gör det lovar jag att bli mer positivt inställd till honom.

Men i övrigt känns det mesta positivt. Carl Bildt som utrikesminister känns tryggt, men samtidigt internationellt och spännande. Hoppas bara att han inte blir alltför överlägsen i sin attityd mot sina kolleger.

Nyamko Sabuni har redan blivit utnämnd till hatobjekt av den obalanserade Kurdo Baksi. Hon är alltför islamofobisk, anser han. Det återstår att se. Men det är klart att man inte kan ha en integrationsminister som ogillar islam. Det skulle inte kännas bra. Jag tror naturligtvis inte på Baksi. Av erfaranhet vet jag att han är djupt osaklig. Men han kan ju ha rätt. Återstår att se.

Beatrice Ask som justitieminister känns väl inte så kul, men vi får väl se. Ingen ska dömas på förhand.

Kul med Anders Borg som finansminister. Karln verkar kompetent och kunnig. Jag tror banne mig vi har fått en välutbildad regering. Det var på tiden.

Nu undrar man faktiskt vad detta regeringsskifte ska få för konsekvenser för privatekonomin. Det undrar vi alla. Snart vet vi...


Kommentarer
Christer Vicke Vikström

Tyvärr så tror jag inte att vi vanliga dödliga får så stor glädje av denna regering! Men dom som har det bra redan får det ännu bättre. Ha en fortsatt fin dag nu och sköt om dig.
Vicke

2006-10-07 @ 17:00:47
Fröken Smilla

Nja, jag är inte så säker. Jag tror inte att t ex Centern och Folkpartiet kommer att medverka till att vanligt folk kommer att få det sämre. De flesta av sossarnas reformer har faktiskt folkpartistiskt ursprung. Men man vet ju aldrig. Det beror kanske på hur fritt moderaterna får härja. Men jag förstår Vickes farhågor. Vi har ju haft sossarna så länge. Vi får se vad som händer...

2006-10-08 @ 17:54:18
URL: http://www.magistradixit.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0