Bandits är en underbar film.

Billy Bob Thornton är fullständigt lysande som hypokondrisk rånare. Cate Blanchett är bedövande vacker och Bruce Willis är som vanligt grymt cool. Roligare film får man leta efter. Alla kanske inte uppskattr den här finstilta humorn, men det är precis min stil. Jag skrattade mig igenom filmen. Och det har jag inte gjort sen jag såg Dude, Where's my Car? Den var också bra, men den är närmast pubertal. Bandits är mer subtil, men det är ju Barry Levinson som har regisserat. Han är kung, så självklart blir det bra när han håller i rodret!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0