Så det kan bli! Köpte en skiva med Death idag!

Det var inte vad jag hade väntat mig. Jag hade ju bespetsat mig på Insision, Leonard Cohen eller Amon Amarth, och jag nämnde ju bara Death i en bisats i min blogg häromdagen. Men det var ett gyllene tillfälle att slå till. Skivan Human kostade bara 70 kronor. Jag är redan helsåld på skivan, särskilt låt nr 4: Secret Face. Texten lyder som följer:

There is a mask
That covers up one's true intentions
Once removed, things become very clear
Analyze behavior patterns to see beneath
The person that is presented to you
Vulnerable through trust
Life is a twisted maze of obstacles
Presented by people with a secret face [...]

Riktigt snyggt. Gitarrerna är dessutom rent gudomligt majestätiska. Precis min stil.

Jag är dock inte överförtjust i "sången", om man nu kan kalla det sång. Det är ganska gälla och tonlösa skrik. Jag har lite svårt för den stilen. Cradle of Filths patetiska gnällande ska vi inte tala om. Nej, jag föredrar Morbid Angels mer djupt liggande growl. Det slår till direkt i magen. Det är oändligt mycket mer njutbart. Nej, det måste vara balanserat och det ska också finnas en resonans. Men OK, jag ska lyssna lite mer innan jag dömer ut sångaren. Kanske vänjer man sig.

Jag köpte också Iron Maidens Powerslave, men den har jag inte haft tid att ägna någon uppmärksamhet. Det får bli nästa projekt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0