Nu är jag i valet och kvalet. Vilka skivor ska jag prioritera?

Ska jag köpa en skiva med Leonard Cohens best of, eller ska jag ta någon av originalskivorna? Kanske missar jag någon bra låt om jag gör så. Hmmm...  Man måste ju ha First we Take Manhattan, Take this Waltz och I'm Your Man. Nej, jag tror nog jag måste ha alla låtarna... Det blir nog I'm Your Man från 1988 i alla fall.

Och sen har vi Insision. Vilken av deras skivor är bäst? Låten Imminent Vision är ju bra. Den enda jag kan namnet på faktiskt. Då kanske jag ska ta Revealed and Worshipped, där den finns med. Hmmm... Sen blir man ju stressad när man får veta att en annan superbra låt, som jag trodde var deras, i själva verket är en cover på en av Deaths låtar. Ska det aldrig ta slut. Vad heter låten? Vad heter skivan?

Och sen är det ju då Vader också. Ginza har bara två av deras skivor. Usch vilket dåligt utbud. Vilken ska man ta? Och dessutom blir man sur när man missade att de var i Stockholm i söndags. Fast det vete tusan om jag hade orkat gå. Maiden i fredags räcker för ett tag framöver. Man vill ju inte bli blasé.

Men Amon Amarth är ju ändå det som jag mest funderar på nu. Deras osofistikerade och svettiga video till Pursuit of the Vikings gjorde mig besatt under en period. Det hände flera morgnar under denna period att jag vaknade av att jag hörde låten i huvudet. Jag trodde jag höll på att bli tokig. Det var ett tag sen. Nu är det nog dags att återuppta bekantskapen med de skitiga, blonda långhåriga vikingarna. Inte mycket finess där inte. Men en satans bra låt.

Nej, nu måste jag sätta i gång och kartlägga lite konserter framöver. Människan lever icke av bröd allenast. Man måste ha musik också. I februari är det i alla fall dags för Amon Amarth på Klubben den 4 februari. Det borde bli en höjdare. Hoppas de säljer några snygga t-shirtar med läckra vikingamotiv. Min passion.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0