Jag har ännu inte ätit några kräftor detta år...

kräftor

...och det tycker jag är synd. Jag har två oätna förpackningar i frysen. Till ingen nytta. Det retar mig att tiden går så fort. Alldeles nyss var det ju sommar och ljumma augustikvällar med kräftor och nubbe hägrade. Men tiden bara gick och nu är det ju en helt annan stämning i luften. Nu är det ju tända ljus och glögg och doft av julkryddor för hela slanten.  Hur kan två årstider vara så olika!

Men kräftor, kräftor. Det måste nästan vara det godaste som finns.  Tänk om jag gör ett litet avsteg från julstämningen, bara som en liten parentes! Det kan väl inte vara brottsligt...





Kommentarer
Anonym

Spara dem till nyår. I min familj har vi som tradition att alltid äta kräftor på nyårsafton. Smaskens!

2006-12-04 @ 20:12:59
Fröken Smilla

Tack för tipset! En helt lysande idé faktiskt! Tror jag ska lyda det rådet.

2006-12-04 @ 21:59:18
URL: http://www.magistradixit.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0