Mr & Mrs Smith - ren smörja!

Detta måste väl vara en av de sämsta filmer jag har sett. Jag hoppas alla håller med mig. Brad Pitt ser ut som en gris - det kan han i och för sig inte hjälpa, men man förväntar sig mer - och Angelina Jolie har cirka tre olika ansiktuttryck, eller är det kanske bara två?  Snygga och coola, det ska erkännas, men något enformiga  längden.

Filmen har i stort sett ingen handling. Eller jo... Ett gift par är lejda mördare utan att den andra vet om det. De har ett ganska tråkigt familjeliv, och väldigt lite sex. När sanningen uppdagas för dem och de får strida lite tillsammans mot en gemensam fiende så blir deras liv oerhört bra och tillika deras sexliv. Så där ja, det var handlingen.

Filmen har som sagt inga förtjänster. Den är inte vacker, snyggt filmad eller intressant. Det är heller inget tempo och dialogen är töntig. Jag snabbspolade mig igenom det tradiga slutet. Konstigt att det så totalt saknades laddning och gnista mellan Jolie och Pitt, med tanke på allt skvaller om deras passionerade kärleksaffär! Man upphör aldrig att förundras.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Som en oas i öknen...

... eller som en mistlur i dimman, är denna blogg. Den ger dig hopp, vägledning och själslig svalka.

RSS 2.0